Ingewikkeldheid: Unity C#
Benodigde Modules: Geen
In deze module ga je een nieuwe manier maken om de Speler te bewegen, namelijk zoals een golf bal. Dit zorgt er bijvoorbeeld ook voor dat het makkelijker is de Speler op een touch screen te besturen.
Begin met het zoeken van een plaatje voor een ronde speler, bijvoorbeeld een bal of een hoofd van een dier of een mens. Voeg dit plaatje toe aan je Scene om zo je Speler object te maken. Voeg dan met Add Component een Rigidbody 2D en een Circle Collider 2D toe aan dit object.
Maak dan het volgende script:Met dit script wordt de positie waarop de muis geklikt wordt opgeslagen en als de muis dan weer losgelaten wordt zal de Speler in de richting schieten tegenovergesteld aan de richting waarin de muis of vinger gesleept is.
Voeg nu dit script ook toe aan het Speler object dat je gemaakt hebt. Je kan nu ook bij het Rigidbody component van dat object nog een aantal dingen instellen.
Angular Drag bepaalt hoe ver de Speler door zal rollen wanneer die weer op de grond is. Collision Detection zet je op Continuous zodat de computer iets meer rekenkracht gebruikt om precies te berekenen wat er gebeurt wanneer de Speler ergens tegenaan botst.