Om te beginnen maak je een vijand, volgens deze module.
Hier boven zijn een plaatje van een snake, en een witte cirkel. Deze kan je gebruiken om de snake op te bouwen. Gebruik voor de verschillende delen van de snake een Node2D als basis, waar je dan het plaatje van de cirkel en het script aan toevoegt. Om het tot een geheel te maken zet je elk onderdeel als kinderen van een andere Node2D, die ik hier Fullsnake heb genoemd.
Het hoofd werkt als een gewone vijand, en de cirkels van de body volgen het hoofd met het volgende script:
Dit script heeft een variabele om in te stellen hoe snel het moet volgen. 0 is hierbij niet volgen, en 1 is meteen op dezelfde plek zijn. Hier kan je wat mee uitproberen wat het beste lijkt.
Met de regel script in de _physics_process() functie wordt de positie ergens tussen de vorige positie en de positie van het volgobject gezet, en lijkt het dus alsof je het volgt.
Stel bij het eerste body deel het hoofd in als volgobject, bij het tweede body deel het eerste deel als volgobject en zo verder.