Ingewikkeldheid: Unity 2 out of 5 stars C# 3 out of 5 stars

Benodigde Modules: 3D Speler Bewegen


In deze module ga je de Camera van de Speler uitbreiden zodat je ook naar boven en naar beneden kan kijken!


Om te beginnen voeg je de volgende variabelen toe aan de Speler klasse:

De Transform is nodig om de positie van de Camera te kunnen besturen. De float variabelen zijn nodig om ervoor te zorgen dat de hoogte van de Camera binnen bepaalde hoogtes blijft en niet heel hoog de lucht in gaat of de grond in zakt.

Voeg aan de Start methode de volgende regels toe:

Deze regels zorgen ervoor dat de muis niet uit het scherm gaat en dat de muis niet meer zichtbaar is. Als je aan het testen bent moet je op Escape drukken om de muis weer tevoorschijn te brengen.

Voeg nu de volgende regels code toe aan de Update methode van de Speler klasse:


Ga nu terug naar Unity en zorg dat in het Speler script de Transform van de Camera goed is ingesteld. De waardes voor de Y positie en hoogte kan je zelf instellen. Welke waardes voor jou model goed werken moet je zelf uitproberen, maar hier zijn wat standaardwaarden die zouden kunnen werken:

 

Categorie├źn: Uncategorized

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties