Ingewikkeldheid: Unity 3 out of 5 stars C# 4 out of 5 stars

Benodigde Modules: 3D Camera


In deze module ga je een mechanisme toevoegen waardoor de speler blokken kan bouwen in de spelwereld. Deze blokken kunnen dan gebruikt worden om hoge plekken te bereiken, vijanden te blokkeren of gewoon een huisje te bouwen.


Begin in Unity met twee standaard Cube objecten met Scale 1, 1, 1. Eentje hiervan wordt het bouwblok dat je gaat bouwen, de ander een ingewikkelder object dat gebruikt zal worden om de positie te bepalen en tonen van de blokken die gebouwd worden.

Op de eerste cube hoeft alleen een Box Collider te zitten en een materiaal om het een kleurtje of textuur te geven. Van de tweede Cube kan je de Box Collider afhalen. Geef deze een transparant materiaal.

Maak nu het volgende script:

Voeg dit script toe aan de tweede Cube. Maak nu van de eerste Cube een Prefab, zodat je deze daarna in kan stellen als het Bouwblok van de Bouw Blok Spawner. Stel bij de Bouw Blok Spawner ook de Speler in, een aantal bouwblokken om mee te beginnen, de afstand waarop de blokken gebouwd moeten worden en de Mesh Renderer die ook al op het object zit.

Als je alles goed hebt ingesteld zou de Bouw Blok Spawner nu moeten werken!

Categorieën: Uncategorized

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties